روزنه روزنه .

روزنه

آموزش مزوتراپی مو

دوره مزوتراپی مو دوره مزوتراپی مو
عمل مزوتراپی مو را نشان می دهد
مو درمانی چیست؟
داشتن موهای سالم یکی از عوامل اصلی زیبایی و جوانی است. با این حال، چندین خطر، از جمله ریزش مو به دلایل مختلف، می تواند سلامت مو را به خطر بیندازد. امروزه درمان های زیادی برای جلوگیری یا کاهش ریزش مو وجود دارد.
یکی از این روش ها مزوپلاستی یا مزوتراپی مو است. در ادامه شما را با این روش و عمل مزوتراپی مو آشنا می کنیم.
مزوتراپی یک روش پیشرو در درمان آلوپسی آندروژنتیک است
آلوپسی آندروژنیک ریزش مو با الگوی مردانه است که اغلب به دلیل افزایش هورمون آندروژنیک تستوسترون در بدن ایجاد می شود.
در این موارد معمولا از داروهای غیر تهاجمی مانند ماینوکسیدیل موضعی و *** فیناستراید برای بیمار استفاده می شود. هر دوی این داروها هورمون های آندروژنی را مسدود کرده و از ریزش بیشتر مو جلوگیری می کنند. با این حال، این دو دارو که در حال حاضر محبوب ترین داروهای ریزش مو هستند، 100٪ موثر نیستند و فقط برای 40-60٪ از بیماران نتایج مفیدی را ارائه می دهند.
از این رو بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که از روش مزوتراپی مو به عنوان پشتیبان و مکمل درمان دارویی استفاده شود تا نتایج قطعی حاصل شود.
مزوتراپی (Mesohair) یا (Mesoplasty) طیف گسترده ای از درمان های کم تهاجمی برای جلوگیری از ریزش مو و تحریک رشد مجدد فولیکول های مو است.
برای درمان آلوپسی و ریزش مو با مزوتراپی، ترکیبی از مواد مغذی مو و ریشه در نزدیک ترین نقطه به ریشه مو تزریق می شود. برای بسیاری از بیماران، مزوتراپی می تواند به عنوان یک درمان قطعی برای ریزش مو استفاده شود.
تاریخچه مزوتراپی چیست؟
اگرچه بسیاری از منابع مزوتراپی را یکی از روش های جدیدتر درمان می دانند، اما ریشه این درمان به قرن دوازدهم پس از میلاد باز می گردد.
زمانی که «آمبروز پاره» یکی از پزشکان فرانسوی برای درمان طاسی پوست سر را با سوزن نازکی سوراخ کرد و خمیری متشکل از برگ های انجیر را روی این سوراخ های ریز قرار داد و سر را با پارچه ای تمیز پوشاند تا مواد جذب شود. پوست سر
همچنین بخوانید: فوتون درمانی چیست؟ (آموزش، فواید و عوارض تکنیک ها)
بعدها میشل پیستور، پزشک فرانسوی، وقتی از تزریق پروکائین زیر پوست برای درمان افراد مبتلا به آسم استفاده کرد، متوجه شد که این روش در درمان طاسی نیز موثر است. او این درمان را مزوتراپی نامید.
مزوتراپی به چه معناست؟
مزوتراپی یا مزوپلاستی از دو کلمه meso (meso) به معنای متوسط ​​و درمان (تراپی) به معنای درمان تشکیل شده است.
پس از تشکیل تخمک (زیگوت) در رحم، برخی از سلول های زایای جنین که به سلول های بنیادی معروف هستند شروع به تقسیم می کنند و 3 لایه اصلی بدن جنین را تشکیل می دهند. این سه لایه عبارتند از اکتودرم (لایه خارجی)، مزودرم (لایه میانی) و آندودرم (لایه داخلی).
در بسیاری از موارد، مواد مغذی درمانی به لایه میانی پوست سر تزریق می‌شوند، از این رو مزوتراپی نامیده می‌شود. زیرا بیرونی ترین قسمت پوست سر اپیدرم است که از سلول های مرده تشکیل شده است و قسمت میانی پوست سر یعنی لایه پوستی حاوی کلاژن، الاستین، اسید هیالورونیک و ساختار فولیکول های مو است.
کاربرد مزوتراپی مو چیست؟
در برخی موارد مزوتراپی مو به عنوان یک درمان مکمل و حمایتی در کنار درمان دارویی برای بیماران تجویز می شود. با این حال، این روش به تنهایی برای بسیاری از بیماران موثر است.
امروزه می دانیم که ریزش مو به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. عوامل ژنتیکی یکی از مهم ترین عوامل ریزش مو به خصوص در زنان است. استرس، سبک زندگی نامناسب، عدم تعادل چربی پوست سر، تداخلات هورمونی، بارداری و پریود، بیماری های زمینه ای از دیگر دلایل ریزش مو هستند.
امروزه درمان دارویی با علت اصلی شروع می شود. به عنوان مثال در صورت کمبود غذا و سوء تغذیه برای بیمار مکمل های ویتامینی مختلف تجویز می شود و یا اگر علت ریزش مو تداخل هورمونی باشد از *** فیناستراید موضعی و ماینوکسیدیل استفاده می شود. با این حال، در اغلب موارد، از آنجایی که اثرات درمان دارویی به تاخیر می افتد، برای تاثیر سریعتر از روش مزوتراپی استفاده می شود. (روش های تزریقی موثرتر و سریعتر از روش های موضعی و خوراکی هستند)
همچنین بخوانید : لنزهای زیبایی چشم و اثرات زیبایی آنها (همه چیز در مورد لنز)
مزوتراپی تزریقی ترکیبات زیر جلدی یا زیر جلدی در موارد زیر استفاده می شود:
1. درمان سلولیت
2. چربی موضعی یا لیپوم
3. تلوژن افلوویوم (ریزش مو ناشی از استرس)
4. آلوپسی آره آتا poo le alopecia areata
5. اصلاح کانتور بدن یا منحنی بدن
6. جوانسازی پوست
7. قبل از کاشت مو برای بهبود خون رسانی
8. بلافاصله پس از کاشت برای درمان تورم و ادم
9. مدتی پس از قرار دادن برای التیام زخم های ناشی از کاشت مو
آموزش مزوتراپی مو
در این روش ترکیبی از مواد تقویت کننده مانند عصاره های گیاهی، ویتامین ها و اسیدهای آمینه با استفاده از دستگاه مزوگان که دارای سوزن کوتاه و نازکی مانند سوزن انسولین است، به قسمت مرکزی پوست سر تزریق می شود.
از آنجایی که این روش یکی از روش های تهاجمی است، درمانگر باید دوره آموزشی لازم را برای کار با دستگاه مزوتراپی مو طی کند.
سایر تقویت کننده های مو برای مزوتراپی شامل ویتامین B5، ویتامین H یا بیوتین و گشادکننده عروق برای افزایش خون رسانی است.
جایگزین های دیگر مزوتراپی مو شامل طب سوزنی مزانشیمی و فتوتراپی پوست است که باعث تحریک تشکیل فولیکول مو و رشد مجدد مو می شود.
مراقبت از بیمار قبل و بعد از مزوتراپی مو
مزوتراپی مو یکی از درمان های تهاجمی زیبایی است. با توجه به احتمال عفونت، التهاب و خونریزی، فلج موضعی سر و اعصاب، این روش باید توسط تکنسین های مجرب انجام شود، مگر اینکه کارکنان و درمانگران استانداردهای بهداشتی را رعایت کنند. مزوتراپی مو. و درمانگران باید دوره مزوتراپی مو را قبل از استفاده از دستگاه تکمیل کنند.
اگرچه مزوتراپی مو یک روش غیر جراحی است و دوره نقاهت کوتاه است، اما آموزش بیمار قبل و بعد از مزوتراپی برای محدود کردن عوارض دیررس ضروری است.
از جمله رشته های مهم مزوتراپی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. بیماران باید 24 ساعت قبل از درمان، مصرف داروهای ضد انعقاد مانند هپارین، داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی یا گشادکننده عروق مانند آسپرین را قطع کنند.
2. مصرف داروها و سرم های تقویت کننده مو باید 48 ساعت قبل از درمان قطع شود.
3. شستشوی پوست قبل از درمان ضروری نیست. اما در صورت وجود بریدگی و زخم روی پوست، می توان از الکل یا بتادین برای تمیز کردن پوست قبل از تزریق استفاده کرد.
همچنین بخوانید : بهترین آموزشگاه زیبایی تهران کجاست و چه ویژگی هایی دارد؟
4. قبل از تزریق مطمئن شوید که فرد تحت درمان از بیماری های منتقله از طریق خون مانند ایدز و هپاتیت عاری است.
5. تا 18 ساعت پس از درمان، بیمار باید از دوش گرفتن یا اسپری سر خودداری کند.
6. استفاده از هیچ شامپو و محلول تقویتی روی سر تا یک هفته بعد از درمان توصیه نمی شود.
7. به مدت 24 ساعت پس از درمان، از ورزش یا فعالیت های مرتبط با تعریق باید خودداری کرد زیرا ممکن است باعث خارج شدن محلول های تزریق شده از پوست سر شود.
8. بهتر است مادران شیرده قبل از شروع درمان با پزشک مشورت کنند.
مزوتراپی که افراد در آن نتایج خوبی نمی گیرند؟
اگرچه درمان مو یکی از روش های تضمینی کاهش ریزش مو است، اما در برخی موارد نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت. در اینجا به برخی از نکات زیر اشاره می شود:
1. در صورت ریزش مو به دلیل بیماری های زمینه ای مانند سیفلیس، دیابت و خونریزی.
2. در صورت ریزش مو به دلیل عوارض داروهای شیمی درمانی.
3. ریزش مو در مردان بالای 40 سال و زنان بالای 60 سال به تنهایی با کاشت مو قابل حل نیست.
4. ریزش مو در افراد مبتلا به آلوپسی ژنتیکی یا طاسی.
5. ریزش مو در زنان باردار یا در دوران یائسگی ناشی از عدم تعادل هورمونی است.
همانطور که قبلا اشاره کردیم، دانش تکنسین کار با دستگاه مزوکون و فرآیند مزوتراپی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از آنجایی که درمانگر با دستگاه و استانداردهای کار با آن آشنا نیست، ممکن است فرد تحت درمان با عوارض جانبی جدی مواجه شود.
بنابراین لازم است درمانگر دوره های آموزشی کار با دستگاه مزوتراپی مویرگی را بگذراند و سپس به کار با دستگاه مزوتراپی مویرگی ادامه دهد.
به عنوان مرکز آموزش مزوتراپی مو، دکتر. فاطمه حبشی دوره های آموزشی مزوتراپی مو را بر اساس آخرین استانداردهای جهانی ارائه می دهد و به روزترین آموزش ها را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آموزش مزوتراپی مو می توانید به صفحه آموزش پاکسازی پوست مراجعه نمایید.

آموزش مزوتراپی مو


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۵:۳۱ توسط:روزنه موضوع: نظرات (0)