روزنه روزنه .

روزنه

به كليات لايحه بودجه رأي مثبت داد

علي بابايي كارنامي نائب رئيس اول كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در پاسخ به اين سوال كه «مجلس عليرغم نگراني‌ها و انتقاداتي كه داشت به كليات لايحه بودجه رأي مثبت داد، به نظر شما در فرصت بررسي جزئيات در تلفيق امكان اصلاحات مدنظر مجلس وجود دارد؟»، گفت: به نظر من خير، اصلا تلفيق در كل تجربه مجالس مختلف هيچوقت نتوانسته است تغييرات ماهوي و اساسي در بودجه‌هاي پيشنهادي دولت بدهد. بله تغييرات جزئي در لابي‌گري‌هايي كه اعضاي كميسيون تلفيق داشتند؛ در معادلات دولت فقط براي منطقه‌اي كه خودشان هستند دو تا رديف را بالا و چايين مي‌كنند، اما تغييرات ماهوي و اساسي خير.

نماينده مردم ساري در مجلس يازدهم درخصوص ايرادات و اشكالات لايحه بودجه، اظهار داشت: سه نگراني جدي در خصوص لايحه بودجه وجود داد، يك مساله بحث ارز است. عملاً تصميم گرفتند ارز را آزاد كنند، خب مجلس مخالف است. كميسيون در اينجا مي‌خواهد چه كار كند؟ اگر مي‌خواهد با اين مخالفت كند بايد در كليات مخالفت مي‌كرد كه نكرد، الان مي‌خواهد اصلاح كند، چه چيز را اصلاح كند؟ روش اجراي آن را مي‌خواهد اصلاح كند وقتي اصل مساله اتفاق افتاد، آزادسازي ارز صورت گرفت، تورم و مشكلات براي مردم ايجاد شد، ايشان مي‌خواهد روش بازتوزيع را اصلاح كند.

وي ادامه داد: نكته دوم در بحث حذف رديف‌هاي اصلي و ملي پروژه‌هاي استاني بود؛ خب چطور مي‌خواهد اين را اصلاح كند؟ كميسيون تلفيق رأي داده و با همين رويكرد بودجه را تاييد كرده است. مثلا ۱۰ درصد اصلاح مي‌كند، مگر ۱۰ درصد مي‌تواند اهداف توازن منطقه‌اي در كل كشور را پوشش ‌دهد؟

عضو كميسيون اجتماعي اضافه كرد: سومين نكته رسيدگي به درآمد صندوق‌هاي بيمه‌اي است، براي صندوق بيمه تامين اجتماعي هيچ چيزي ديده نشده است، مجلس چطور مي‌خواهد اين را اصلاح كند وقتي چنين اختياري ندارد. در لايحه بودجه براي تهاتر بدهي دولت به تامين اجتماعي حتي يك عدد كوچك هم نگذاشتند و در حقيقت به سازمان تامين اجتماعي كشور جفا شده است.

بابايي كارنامي در ادامه گفت: چون اولين بودجه دولت آقاي رئيسي بود دوستان مي‌خواستند رأي بدهند كه دادند. اتفاقا به همين دليل كه دوستان رأي دادند بايد با كليات مخالفت مي‌كردند. به دليل اينكه ثابت كنند كه گفتمان انقلابي در ايران نگران مردم، نگران وضعيت معيشت مردم و طبقات پايين جامعه و نگران وضعيت موجود است، به همان دليل كه با دولت قبل تعارف نداشت با دولت فعلي هم نبايد تعارف داشته باشد.

وي افزود: اگر قرار شد كه چون با دولت قبل آنطور برخورد كرده با اين دولت همراهي كند، اين استدلال كارشناسي نيست. بله از نگاه سياسي از بيرون مجلس قابل تامل است اما مگر سياسيون چند درصد جامعه هستند؟ بودجه براي سياسيون نيست، براي مردم است؛ بودجه مي‌خواهد يك سال مالي ۸۴ ميليون آدم را در كشور تنطيم كند.

نماينده مردم ساري درخصوص تبعات اين لايحه بودجه، خاطرنشان كرد: اين بودجه تكافوي نيازمندي‌هاي امروز مردم ايران را نخواهد داد و من با صراحت مي‌گويم كه قطع به يقين شك نكنيد آبروي دولت سيزدهم و مجلس يازدهم را خواهد برد و حتما باعث نارضايتي‌هاي شديد خواهد شد و مطمئن باشيد كه نارسايي‌هاي اجتماعي را هم در سطح وسيع گسترش مي‌دهد، بي‌عدالتي را دامن مي‌زند، به اقشار ضعيف ظلم مي‌شود و دولت هم نمي‌تواند كاري بكند و از دست دولت هم كاري بر نمي‌آيد.

وي ادامه داد: علتش هم اين است كه موج‌سواران تغييرات بودجه كه كارتل‌هاي اقتصادي هستند، بلدند كه چه زماني، كجا و به چه سمتي حركت كنند، چون بهترين مشاوران آن‌ها خود دولتي‌ها هستند؛ ولي مردم بيچاره كف جامعه مشاورشان چه كساني هستند؟ مشاورشان نمايندگان بودند كه به نظر من نمايندگان پشت مردم را خالي كردند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۲:۳۴ توسط:روزنه موضوع: نظرات (0)

همگام سازي فايل ابري با nextcloud

احتمالا يكي از دلايل استفاده شما از nextcloud اين است كه مي‌توانيد به وسيله آن فايل‌هاي رايانه شخصي خود را با ساير دستگاه‌ها همگام سازي كنيد.

البته كه nextcloud قابليت‌هاي ديگري نيز دارد، از سري قابليت‌هاي nextcloud مي‌توان به مديريت تقويم يا تنظيم لايو چت بين خودتان و هر فردي كه به سرور شما دسترسي دارد اشاره كرد.

اين نكته را فراموش نكنيد كه پس از استفاده از nextcloud، نگهداري از سرورتان نيز بر عهده خودتان است و همواره با patchهاي مختلف بايد آن را به روز نگه داريد.

اين سرورها عموما دردسرساز نمي‌شوند اما اگر مشكلي پيش آمد بر عهده شماست.

به ياد داشته باشيد كه نكست كلود يك راهكار ذخيره سازي ابري مانند گوگل درايو نيست.  اين پلتفرم، به شركت‌ها دستور مي‌دهد تا ابر خود را روي سرور‌هايي كه در محل شركت كلاينت واقع هستند، ميزباني كند.

نكست كلود تمام توقعاتي كه شما از يك سرويس ذخيره‌سازي ابري خود ميزبان داريد را برطرف مي‌كند. در آخرين نسخه از اين سرويس كه با نام nextcloud Hub 21 در دسترس است با سيستم عامل‌هاي ios, android, linux, maغير مجاز مي باشد و winsows سازگاري دارد.

با ويژگي nextcloud files مي‌توانيد همگام سازي فايل سازماني خود را انجام دهيد و راه حلي براي اشتراك گذاري باشد.

اين نرم‌افزار مي‌تواند به كمك كارمنداني كه بر روي فايل‌ها و اسناد كار مي‌كنند برود. با استفاده از آن مي‌توانيد همزمان با كاركردن با آن، جستجو، ويرايش، نظر دادن و قفل كردن فايل‌ها را انجام دهيد.

Nextcloud talk كاملا مبتني بر سلف هاستينگ است كه با آن مي‌توانيد به سرويس صوتي، تصويري و چت دسترسي داشته باشيد. به علت داشتن گزينه اشتراك گذاري صفحه و وايت برد، مي‌تواند گزينه‌ي خوبي براي برگذاري جلسات و وبينارها باشد. علاوه بر آن ديگر نگراني بابت ارتباط خود نخواهيد داشت زيرا تماس‌ها رمزگذاري شده هستند و در سرور خودتان ذخيره مي‌شوند.

همچنين نكست كلود رابط كاربري بسيار ساده‌اي دارد. در داشبور آن به تمامي پيام‌هاي فوري، قرار ملاقات‌ها، يادآوري‌ها و توييت‌ها دسترسي داريد. از نكات بارز اين نرم‌افزار آن است كه تضمين مي‌كند هيچ اطلاعات مهمي را از دست نمي‌دهيد.

اين نرم افزار با توجه به آنكه سلف هاستينگ است توجه زيادي بر امنيت خود دارد. نكست كلود با داشتن ويژگي احراز هويت دو مرحله‌اي، كنترل دسترسي به فايل‌ها و نظارت بر سرور امنيت خود را ثابت كرده است. البته كه اين شركت در آخرين نسخه خود اقدامات پيشرفته‌تري نيز مانند تاييد ويدئويي يا رمزگذاري end to end ارائه داده است.

در قسمت تنظيمات نكست كلود مي‌توانيد ببينيد كه اطلاعات شما كجا قرار دارد و چه كسي به آن دسترسي دارد.

براي شروع كار نكست كلود، به يك سرور مجازي كه Ubuntu 04 را اجرا كند، پوسته Bash در دسكتاپ رايانه خود و يك نام دامنه احتياج داريد.

براي شروع سرور كافي است يك حساب كاربري معمولي بسازيد. حواستان باشد به هيچ عنوان پس از مراحل اوليه، به اطلاعات ورودي كاربر قدرتمند اصلي وارد سيستم نشويد.

در حال حاضر يك آدرس آي‌پي و رمز عبور در اختيار داريم. آدرس آي‌پي نحوه اتصال شما به سرور را مشخص مي‌كند و با رمز عبور مي‌توانيد وارد سيستم شويد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۱:۲۲ توسط:روزنه موضوع: نظرات (0)