روزنه روزنه .

روزنه

آموزش مزوتراپي مو

دوره مزوتراپي مو دوره مزوتراپي مو
عمل مزوتراپي مو را نشان مي دهد
مو درماني چيست؟
داشتن موهاي سالم يكي از عوامل اصلي زيبايي و جواني است. با اين حال، چندين خطر، از جمله ريزش مو به دلايل مختلف، مي تواند سلامت مو را به خطر بيندازد. امروزه درمان هاي زيادي براي جلوگيري يا كاهش ريزش مو وجود دارد.
يكي از اين روش ها مزوپلاستي يا مزوتراپي مو است. در ادامه شما را با اين روش و عمل مزوتراپي مو آشنا مي كنيم.
مزوتراپي يك روش پيشرو در درمان آلوپسي آندروژنتيك است
آلوپسي آندروژنيك ريزش مو با الگوي مردانه است كه اغلب به دليل افزايش هورمون آندروژنيك تستوسترون در بدن ايجاد مي شود.
در اين موارد معمولا از داروهاي غير تهاجمي مانند ماينوكسيديل موضعي و *** فيناسترايد براي بيمار استفاده مي شود. هر دوي اين داروها هورمون هاي آندروژني را مسدود كرده و از ريزش بيشتر مو جلوگيري مي كنند. با اين حال، اين دو دارو كه در حال حاضر محبوب ترين داروهاي ريزش مو هستند، 100٪ موثر نيستند و فقط براي 40-60٪ از بيماران نتايج مفيدي را ارائه مي دهند.
از اين رو بسياري از پزشكان توصيه مي كنند كه از روش مزوتراپي مو به عنوان پشتيبان و مكمل درمان دارويي استفاده شود تا نتايج قطعي حاصل شود.
مزوتراپي (Mesohair) يا (Mesoplasty) طيف گسترده اي از درمان هاي كم تهاجمي براي جلوگيري از ريزش مو و تحريك رشد مجدد فوليكول هاي مو است.
براي درمان آلوپسي و ريزش مو با مزوتراپي، تركيبي از مواد مغذي مو و ريشه در نزديك ترين نقطه به ريشه مو تزريق مي شود. براي بسياري از بيماران، مزوتراپي مي تواند به عنوان يك درمان قطعي براي ريزش مو استفاده شود.
تاريخچه مزوتراپي چيست؟
اگرچه بسياري از منابع مزوتراپي را يكي از روش هاي جديدتر درمان مي دانند، اما ريشه اين درمان به قرن دوازدهم پس از ميلاد باز مي گردد.
زماني كه «آمبروز پاره» يكي از پزشكان فرانسوي براي درمان طاسي پوست سر را با سوزن نازكي سوراخ كرد و خميري متشكل از برگ هاي انجير را روي اين سوراخ هاي ريز قرار داد و سر را با پارچه اي تميز پوشاند تا مواد جذب شود. پوست سر
همچنين بخوانيد: فوتون درماني چيست؟ (آموزش، فوايد و عوارض تكنيك ها)
بعدها ميشل پيستور، پزشك فرانسوي، وقتي از تزريق پروكائين زير پوست براي درمان افراد مبتلا به آسم استفاده كرد، متوجه شد كه اين روش در درمان طاسي نيز موثر است. او اين درمان را مزوتراپي ناميد.
مزوتراپي به چه معناست؟
مزوتراپي يا مزوپلاستي از دو كلمه meso (meso) به معناي متوسط ​​و درمان (تراپي) به معناي درمان تشكيل شده است.
پس از تشكيل تخمك (زيگوت) در رحم، برخي از سلول هاي زاياي جنين كه به سلول هاي بنيادي معروف هستند شروع به تقسيم مي كنند و 3 لايه اصلي بدن جنين را تشكيل مي دهند. اين سه لايه عبارتند از اكتودرم (لايه خارجي)، مزودرم (لايه مياني) و آندودرم (لايه داخلي).
در بسياري از موارد، مواد مغذي درماني به لايه مياني پوست سر تزريق مي‌شوند، از اين رو مزوتراپي ناميده مي‌شود. زيرا بيروني ترين قسمت پوست سر اپيدرم است كه از سلول هاي مرده تشكيل شده است و قسمت مياني پوست سر يعني لايه پوستي حاوي كلاژن، الاستين، اسيد هيالورونيك و ساختار فوليكول هاي مو است.
كاربرد مزوتراپي مو چيست؟
در برخي موارد مزوتراپي مو به عنوان يك درمان مكمل و حمايتي در كنار درمان دارويي براي بيماران تجويز مي شود. با اين حال، اين روش به تنهايي براي بسياري از بيماران موثر است.
امروزه مي دانيم كه ريزش مو به دلايل مختلفي ممكن است رخ دهد. عوامل ژنتيكي يكي از مهم ترين عوامل ريزش مو به خصوص در زنان است. استرس، سبك زندگي نامناسب، عدم تعادل چربي پوست سر، تداخلات هورموني، بارداري و پريود، بيماري هاي زمينه اي از ديگر دلايل ريزش مو هستند.
امروزه درمان دارويي با علت اصلي شروع مي شود. به عنوان مثال در صورت كمبود غذا و سوء تغذيه براي بيمار مكمل هاي ويتاميني مختلف تجويز مي شود و يا اگر علت ريزش مو تداخل هورموني باشد از *** فيناسترايد موضعي و ماينوكسيديل استفاده مي شود. با اين حال، در اغلب موارد، از آنجايي كه اثرات درمان دارويي به تاخير مي افتد، براي تاثير سريعتر از روش مزوتراپي استفاده مي شود. (روش هاي تزريقي موثرتر و سريعتر از روش هاي موضعي و خوراكي هستند)
همچنين بخوانيد : لنزهاي زيبايي چشم و اثرات زيبايي آنها (همه چيز در مورد لنز)
مزوتراپي تزريقي تركيبات زير جلدي يا زير جلدي در موارد زير استفاده مي شود:
1. درمان سلوليت
2. چربي موضعي يا ليپوم
3. تلوژن افلوويوم (ريزش مو ناشي از استرس)
4. آلوپسي آره آتا poo le alopecia areata
5. اصلاح كانتور بدن يا منحني بدن
6. جوانسازي پوست
7. قبل از كاشت مو براي بهبود خون رساني
8. بلافاصله پس از كاشت براي درمان تورم و ادم
9. مدتي پس از قرار دادن براي التيام زخم هاي ناشي از كاشت مو
آموزش مزوتراپي مو
در اين روش تركيبي از مواد تقويت كننده مانند عصاره هاي گياهي، ويتامين ها و اسيدهاي آمينه با استفاده از دستگاه مزوگان كه داراي سوزن كوتاه و نازكي مانند سوزن انسولين است، به قسمت مركزي پوست سر تزريق مي شود.
از آنجايي كه اين روش يكي از روش هاي تهاجمي است، درمانگر بايد دوره آموزشي لازم را براي كار با دستگاه مزوتراپي مو طي كند.
ساير تقويت كننده هاي مو براي مزوتراپي شامل ويتامين B5، ويتامين H يا بيوتين و گشادكننده عروق براي افزايش خون رساني است.
جايگزين هاي ديگر مزوتراپي مو شامل طب سوزني مزانشيمي و فتوتراپي پوست است كه باعث تحريك تشكيل فوليكول مو و رشد مجدد مو مي شود.
مراقبت از بيمار قبل و بعد از مزوتراپي مو
مزوتراپي مو يكي از درمان هاي تهاجمي زيبايي است. با توجه به احتمال عفونت، التهاب و خونريزي، فلج موضعي سر و اعصاب، اين روش بايد توسط تكنسين هاي مجرب انجام شود، مگر اينكه كاركنان و درمانگران استانداردهاي بهداشتي را رعايت كنند. مزوتراپي مو. و درمانگران بايد دوره مزوتراپي مو را قبل از استفاده از دستگاه تكميل كنند.
اگرچه مزوتراپي مو يك روش غير جراحي است و دوره نقاهت كوتاه است، اما آموزش بيمار قبل و بعد از مزوتراپي براي محدود كردن عوارض ديررس ضروري است.
از جمله رشته هاي مهم مزوتراپي مي توان به موارد زير اشاره كرد:
1. بيماران بايد 24 ساعت قبل از درمان، مصرف داروهاي ضد انعقاد مانند هپارين، داروهاي سركوب كننده سيستم ايمني يا گشادكننده عروق مانند آسپرين را قطع كنند.
2. مصرف داروها و سرم هاي تقويت كننده مو بايد 48 ساعت قبل از درمان قطع شود.
3. شستشوي پوست قبل از درمان ضروري نيست. اما در صورت وجود بريدگي و زخم روي پوست، مي توان از الكل يا بتادين براي تميز كردن پوست قبل از تزريق استفاده كرد.
همچنين بخوانيد : بهترين آموزشگاه زيبايي تهران كجاست و چه ويژگي هايي دارد؟
4. قبل از تزريق مطمئن شويد كه فرد تحت درمان از بيماري هاي منتقله از طريق خون مانند ايدز و هپاتيت عاري است.
5. تا 18 ساعت پس از درمان، بيمار بايد از دوش گرفتن يا اسپري سر خودداري كند.
6. استفاده از هيچ شامپو و محلول تقويتي روي سر تا يك هفته بعد از درمان توصيه نمي شود.
7. به مدت 24 ساعت پس از درمان، از ورزش يا فعاليت هاي مرتبط با تعريق بايد خودداري كرد زيرا ممكن است باعث خارج شدن محلول هاي تزريق شده از پوست سر شود.
8. بهتر است مادران شيرده قبل از شروع درمان با پزشك مشورت كنند.
مزوتراپي كه افراد در آن نتايج خوبي نمي گيرند؟
اگرچه درمان مو يكي از روش هاي تضميني كاهش ريزش مو است، اما در برخي موارد نتيجه خوبي به همراه نخواهد داشت. در اينجا به برخي از نكات زير اشاره مي شود:
1. در صورت ريزش مو به دليل بيماري هاي زمينه اي مانند سيفليس، ديابت و خونريزي.
2. در صورت ريزش مو به دليل عوارض داروهاي شيمي درماني.
3. ريزش مو در مردان بالاي 40 سال و زنان بالاي 60 سال به تنهايي با كاشت مو قابل حل نيست.
4. ريزش مو در افراد مبتلا به آلوپسي ژنتيكي يا طاسي.
5. ريزش مو در زنان باردار يا در دوران يائسگي ناشي از عدم تعادل هورموني است.
همانطور كه قبلا اشاره كرديم، دانش تكنسين كار با دستگاه مزوكون و فرآيند مزوتراپي از اهميت ويژه اي برخوردار است. از آنجايي كه درمانگر با دستگاه و استانداردهاي كار با آن آشنا نيست، ممكن است فرد تحت درمان با عوارض جانبي جدي مواجه شود.
بنابراين لازم است درمانگر دوره هاي آموزشي كار با دستگاه مزوتراپي مويرگي را بگذراند و سپس به كار با دستگاه مزوتراپي مويرگي ادامه دهد.
به عنوان مركز آموزش مزوتراپي مو، دكتر. فاطمه حبشي دوره هاي آموزشي مزوتراپي مو را بر اساس آخرين استانداردهاي جهاني ارائه مي دهد و به روزترين آموزش ها را در اختيار دانشجويان قرار مي دهد.
براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد آموزش مزوتراپي مو مي توانيد به صفحه آموزش پاكسازي پوست مراجعه نماييد.

آموزش مزوتراپي مو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۵:۳۱ توسط:روزنه موضوع: نظرات (0)