روزنه روزنه .

روزنه

همگام سازی فایل ابری با nextcloud

احتمالا یکی از دلایل استفاده شما از nextcloud این است که می‌توانید به وسیله آن فایل‌های رایانه شخصی خود را با سایر دستگاه‌ها همگام سازی کنید.

البته که nextcloud قابلیت‌های دیگری نیز دارد، از سری قابلیت‌های nextcloud می‌توان به مدیریت تقویم یا تنظیم لایو چت بین خودتان و هر فردی که به سرور شما دسترسی دارد اشاره کرد.

این نکته را فراموش نکنید که پس از استفاده از nextcloud، نگهداری از سرورتان نیز بر عهده خودتان است و همواره با patchهای مختلف باید آن را به روز نگه دارید.

این سرورها عموما دردسرساز نمی‌شوند اما اگر مشکلی پیش آمد بر عهده شماست.

به یاد داشته باشید که نکست کلود یک راهکار ذخیره سازی ابری مانند گوگل درایو نیست.  این پلتفرم، به شرکت‌ها دستور می‌دهد تا ابر خود را روی سرور‌هایی که در محل شرکت کلاینت واقع هستند، میزبانی کند.

نکست کلود تمام توقعاتی که شما از یک سرویس ذخیره‌سازی ابری خود میزبان دارید را برطرف می‌کند. در آخرین نسخه از این سرویس که با نام nextcloud Hub 21 در دسترس است با سیستم عامل‌های ios, android, linux, maغیر مجاز می باشد و winsows سازگاری دارد.

با ویژگی nextcloud files می‌توانید همگام سازی فایل سازمانی خود را انجام دهید و راه حلی برای اشتراک گذاری باشد.

این نرم‌افزار می‌تواند به کمک کارمندانی که بر روی فایل‌ها و اسناد کار می‌کنند برود. با استفاده از آن می‌توانید همزمان با کارکردن با آن، جستجو، ویرایش، نظر دادن و قفل کردن فایل‌ها را انجام دهید.

Nextcloud talk کاملا مبتنی بر سلف هاستینگ است که با آن می‌توانید به سرویس صوتی، تصویری و چت دسترسی داشته باشید. به علت داشتن گزینه اشتراک گذاری صفحه و وایت برد، می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای برگذاری جلسات و وبینارها باشد. علاوه بر آن دیگر نگرانی بابت ارتباط خود نخواهید داشت زیرا تماس‌ها رمزگذاری شده هستند و در سرور خودتان ذخیره می‌شوند.

همچنین نکست کلود رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد. در داشبور آن به تمامی پیام‌های فوری، قرار ملاقات‌ها، یادآوری‌ها و توییت‌ها دسترسی دارید. از نکات بارز این نرم‌افزار آن است که تضمین می‌کند هیچ اطلاعات مهمی را از دست نمی‌دهید.

این نرم افزار با توجه به آنکه سلف هاستینگ است توجه زیادی بر امنیت خود دارد. نکست کلود با داشتن ویژگی احراز هویت دو مرحله‌ای، کنترل دسترسی به فایل‌ها و نظارت بر سرور امنیت خود را ثابت کرده است. البته که این شرکت در آخرین نسخه خود اقدامات پیشرفته‌تری نیز مانند تایید ویدئویی یا رمزگذاری end to end ارائه داده است.

در قسمت تنظیمات نکست کلود می‌توانید ببینید که اطلاعات شما کجا قرار دارد و چه کسی به آن دسترسی دارد.

برای شروع کار نکست کلود، به یک سرور مجازی که Ubuntu 04 را اجرا کند، پوسته Bash در دسکتاپ رایانه خود و یک نام دامنه احتیاج دارید.

برای شروع سرور کافی است یک حساب کاربری معمولی بسازید. حواستان باشد به هیچ عنوان پس از مراحل اولیه، به اطلاعات ورودی کاربر قدرتمند اصلی وارد سیستم نشوید.

در حال حاضر یک آدرس آی‌پی و رمز عبور در اختیار داریم. آدرس آی‌پی نحوه اتصال شما به سرور را مشخص می‌کند و با رمز عبور می‌توانید وارد سیستم شوید.

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۱:۲۲ توسط:روزنه موضوع: نظرات (0)